Drodzy Pacjenci!
Od 25.01, wg wytycznych Ministerstwa Zdrowia, Centrum Medyczne EuroMedis rozpoczyna szczepienia przeciwko COVID-19 w pierszej kolejności osoby najbardziej narażone na zakażenie, które automatycznie mają wystawione e-skierowanie na Internetowym Koncie Pacjenta: https://pacjent.gov.pl/.
Szczepionka jest bezpłatna i dobrowolna.
Szczepieniami objęci zostali najpierw:
- pracowników sektora ochrony zdrowia (w tym wykonujący indywidualną praktykę)
- pracowników domów pomocy społecznej i pracownicy miejskich ośrodków pomocy społecznej
- personel pomocniczy i administracyjny w placówkach medycznych, w tym stacjach sanitarno-epidemiologicznych.
Kolejne grupy objęte szczepieniem, które mogą zgłaszać się do naszej placówki, to:
- osoby powyżej 80 roku życia – rozpoczęcie rejestracji od 15 stycznia
- osoby powyżej 70 roku życia – rozpoczęcie rejestracji od 22 stycznia
O starcie rejestracji dla kolejnych grup będzie pojawiała się informacja na bieżąco. Chętni mogą otrzymać powiadomienia o możliwości zaszczepienia się, więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/zgloszenia
Jak się będzie można zarejestrować?
Jeżeli jest już Państwa etap rejestracji (od 15.01 – osoby powyżej 80. roku życia, od 22.01 – osoby powyżej 70. roku życia), są 3 możliwości zapisu na szczepienie:
1. Telefon na całodobową i bezpłatną infolinię – 989
Można to zrobić samemu lub może zapisu dokonać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL osoby do szczepienia oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer przyjdzie SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób można zarejestrować swoich dziadków lub rodziców.
Podczas rejestracji należy wybrać dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie przyjdzie SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
2. Rejestracja elektroniczna poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
System zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Państwa adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie pasował albo będziecie Państwo chcieli zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystacie z dostępnej wyszukiwarki i wskażecie dogodną datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, przyjdzie powiadomienie SMS, a następnie ponownie przyjdzie przypomnienie SMS-em o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Jeśli chcecie Państwo skorzystać z tego sposobu rejestracji, musicie posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie macie, prosimy o kontakt z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystanie ze wsparcia swojej przychodni.
3. Kontakt z wybranym punktem szczepień
Jeżeli chcecie Państwo zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień – skontaktujcie się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/punkty-szczepien
W wybranym przez Państwa punkcie szczepień nie ma dogodnego terminu? Prosimy o kontakt na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Państwa, z terminem, który będzie pasował.
W przypadku wyboru naszego Centrum Medycznego EuroMedis prosimy o rejestrację telefoniczną.
Dokumenty do pobrania dla Pacjenta:
styczeń, 2021