REGULAMIN UDZIELANIA TELEPORAD
REGULAMIN UDZIELANIA TELEPORAD W PORADNIACH SPECJLISTYCZNYCH EM POMORZANY
Zasady korzystania przez Pacjentów z TELEPORAD, świadczonych przez POZ POMORZANY określa Regulamin świadczenia usług za pośrednictwem telefonu lub innych teleinformatycznych kanałów dostępu dla pacjentów POZ ORAZ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH EM POMORZANY.
SŁOWNICZEK
TELEPORADA – porada medyczna lub psychologiczna, która udzielana jest przez Specjalistę POZ POMORZANY za pośrednictwem połączenia telefonicznego lub innych narzędzi teleinformatycznych. Porada może być realizowana w ramach komercyjnych konsultacji specjalistycznych, w ramach POZ i w ramach komercyjnych porad psychologicznych.
TELEPORADA POZ -TELEPORADA udzielana w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej
TELEPORADA SPECJALISTYCZNA -TELEPORADA udzielana w ramach komercyjnych konsultacji specjalistycznych
TELEPORADA PSYCHOLOGICZNA – TELEPORADA udzielana w ramach komercyjnych porad psychologicznych
Specjalista POZ POMORZANY – lekarz, psycholog lub inny specjalista medyczny udzielający świadczeń w POZ lub w PORADNI SPECJALISTYCZNEJ EM POMORZANY.
Pacjent – osoba fizyczna, lub osoba niepełnoletnia, która będzie korzystać z TELPORADY,
Rejestrujący Pacjenta – Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy, bądź osoba, dokonująca rejestracji w imieniu Pacjenta, wskazana w upoważnieniu pozostawionym w POZ POMORZANY.
Strona TELEPORAD OnLine – strona internetowa eprzychodnia.online, której celem jest przedstawienie oferty usługi TELEPORADY oraz umożliwienie dokonywanie za jej pośrednictwem płatności on-line.
PODSTAWOWE ZASADY KORZYSTANIA Z TELEPORADY
- TELEPORADY POZ:
- są bezpłatne,
- skorzystać z nich mogą jedynie pacjenci którzy złożyli deklarację w naszej placówce,
- realizowane są przez specjalistów medycyny rodzinnej i pediatrów.
- TELEPORADY SPECJALISTYCZNE:
- są płatne zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem dostępnym na stronie eprzychodnia.online,
- realizowane są przez wybranych specjalistów POZ POMORZANY
- TELEPORADY PSYCHOLOGICZNE
- są płatne zgodnie z cennikiem POZ POMORZANY dotyczącym usług komercyjnych, dostępnym na stronie przychodnia.online
- realizowane są przez wybranych psychologów lista dostępnym na stronie eprzychodnia.online.
- TELEPORADY udzielane są telefonicznie lub za pośrednictwem innych narzędzi teleinformatycznych.
- Aby skorzystać z TELEPORADY należy:
- zarejestrować się telefonicznie
- wypełnić prawidłowo formularz na stronie www.EuroMedis.pl dotyczącej TELEPORADY
- zaakceptować poprzez wyrażenie zgody wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu
- opłacić usługę (nie dotyczy TELEPORADY POZ)
- Specjalista POZ POMORZANY w wyznaczonym terminie skontaktuje się z Pacjentem za pośrednictwem wybranego narzędzia teleinformatycznego.
- Rozmowy stanowiące TELEPORADĘ są rejestrowane.
- Przed udzieleniem TELEPORADY, Specjalista POZ POMORZANY identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych danych od Pacjenta lub osoby rejestrujące Pacjenta:
- imię i nazwisko Pacjenta
- numer PESEL Pacjenta
- adres Pacjenta
- numer telefonu komórkowego Pacjenta podany na oświadczeniu w placówce
- imię i nazwisko osoby upoważnionej do dostępu do dokumentacji medycznej podane w oświadczeniu pozostawionym w POZ POMORZANY.
ZAKRES TELEPORADY
- W ramach TELEPORADY Specjalista POZ POMORZANY może:
- udzielić porady medycznej lub konsultacji psychologicznej,
- w uzasadnionych przypadkach wystawić e-Receptę. Decyzję o wypisaniu e-Recepty zawsze podejmuje lekarz udzielający TELEPORADY, na podstawie badania wykonanego za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności i w oparciu o dostępną w POZ POMORZANY dokumentację medyczną Pacjenta. W przypadku wystawiania e-Recept na leki refundowane lekarz zweryfikuje ubezpieczenie zdrowotne w systemie eWUŚ. oraz uprawnienia do refundacji. W przypadku, gdy NFZ nie potwierdzi ubezpieczenia lub pacjent nie posiada odpowiednich uprawnień, lekarz wypisze recepty z odpłatnością 100%,
- zinterpretować wyniki badań dostępnych w elektronicznej dokumentacji medycznej POZ POMORZANY,
- udzielić informacji na temat przyjmowanych leków,
- w uzasadnionych medycznie przypadkach wystawić skierowania na badania i konsultacje. Zlecone badania i konsultacje mogą zostać zrealizowane wyłącznie w POZ POMORZANY.
- W ramach TELEPORADY Specjalista POZ POMORZANY nie ma możliwości:
- wystawiania skierowań na badania i konsultacje dostępne poza POZ lub PORADNIAMI SPECJALISTYCZNYMI EM POMORZANY,
- wystawienia skierowania bez wskazań medycznych,
- wystawienia skierowania na badania z użyciem promieni rentgenowskich,
- wystawienia zwolnienia z pracy lub innego zaświadczenia lekarskiego,
- umówienia wizyty w POZ lub PORADNI SPECJALISTYCZNEJ EM POMORZANY.
- Jeśli stan zdrowia Pacjenta lub zgłoszony w trakcie TELEPORADY problem medyczny tego wymaga, Specjalista POZ POMORZANY ma prawo zdecydować o konieczności zgłoszenia się na wizytę lekarską przez Pacjenta osobiście, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.
- Czas trwania TELEPORADY wynosi:
- TELEPORADY POZ wynosi maksymalnie 10 minut,
- TELEPORADY SPECJALISTYCZNEJ maksymalnie 20 minut,
- TELEPORADY PSYCHOLOGICZNEJ do 60 minut.
- Po upływie określonego czasu specjalista może poinformować Pacjenta o zakończeniu czasu TELEPORADY i rozłączyć się.
- Korzystanie z TELEPORADY przez Pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na to, by informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach TELEPORADY ze Specjalistą POZ POMORZANY:
- zostały zarejestrowane elektroniczne podczas nagrywania całej rozmowy,
- umieszczone zostały w jego dokumentacji medycznej w POZ POMORZANY.
- Przed rozpoczęciem TELEPORADY Pacjent może wysłać wyniki badań, które chce skonsultować z lekarzem lub które są niezbędne do przeprowadzenia porady. Przedmiotowy dokument lub dokumentację należy przesłać e-mailem na adres: rejestracja@pozpomorzany.pl, nie później niż na 3 godz. przed terminem TELEPORADY z danymi identyfikacyjnymi pacjenta w tytule maila (Załącznik do TELEPORADY – imię i nazwisko pacjenta). Dopuszczalny formaty pliku to: jpg, pdf.
- Specjalista podczas TELEPORADY ma możliwość oceny wyłącznie zdjęcia lub dokumentu przesłanego najpóźniej na 3 godzin przed odbyciem TELEPORADY.
- Przesłane zdjęcia lub dokumenty pozostają w dokumentacji medycznej pacjenta w POZ POMORZANY.
PŁATNOŚCI I REALIZACJA TELEPORADY
- Płatności za TELEPORADY mogą być realizowane za pośrednictwem eprzychodnia.onlie i Przelewy 24.
- Prawidłowo zaksięgowana opłata, potwierdzona przez Rejestrację oznacza zakupienie TELEPORADY.
- Pacjent jest zobowiązany do dokonaniu przelewu za TELEPORADĘ płatną na konto eprzychodni.online nie później, niż na 1 godzinę przed wyznaczonym czasem TELEPORADY. W innym przypadku, TELEPORADA nie odbędzie się. Rejestracja na TELEPORADĘ odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00.
REZYGNACJA / ODWOŁANIE WIZYTY
- Jeśli pacjent nie może odbyć umówionej TELEPORADY powinien ją odwołać najpóźniej na 6h przed zaplanowanym czasem TELEPORADY, aby otrzymać zwrot dokonanej płatności za usługę.
- Specjalista dokona 3 prób połączenia się z Pacjentem w czasie przewidzianym na odbycie TELEPORADY. Jeśli połączenie nie będzie zrealizowane, płatność za usługę nie zostanie zwrócona.
- W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas TELEPORADY Pacjent powinien poczekać na ponowne połączenie ze Specjalistą POZ POMORZANY, nie wykonując w tym czasie innych połączeń, zostawiając wolną linię do kontaktu.
- POZ POMORZANY nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nie leżące po stronie POZ POMORZANY – wówczas ponowiona zostanie próba połączenia ale jedynie w ramach czasu przewidzianego na usługę.
- W przypadku odwołania TELPORADY ze strony POZ POMORZANY, zostanie zaproponowany Pacjentowi inny dogodny termin na zrealizowanie TELEPORADY. W przypadku nieprzyjęcia innego terminu Pacjent ma także prawo ubiegać się o zwrot opłaty za niezrealizowaną TELEPORADĘ.
DANE OSOBOWE
- Dane osobowe podawane przez Pacjentów przy rejestracji i realizacji TELEPORADY, przetwarzane są przez POZ POMORZANY Sp. z o.o. z adresem siedziby: Al. Powstańców Wielkopolskich 33b, 70-111 Szczecin (administrator danych).
- Podanie danych osobowych przez Pacjenta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do skorzystania z TELEPORADY. POZ POMORZANY przetwarza dane osobowe Pacjenta w celu realizowania TELEPORADY. Pacjent podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego danymi.
- W przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody, POZ POMORZANY przetwarza dane osobowe również w celach handlowych.
- W przypadku dokumentacji medycznej, której podlega TELEPORADA oraz zalecenia wynikającej po niej, Pacjent ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Pacjentów znajdują się na stronie internetowej www.pozpomorzany.pl w Polityce Prywatności.
REKLAMACJE
- W przypadku zastrzeżeń Pacjent ma prawo do reklamacji TELEPORADY. Reklamację w formie pisemnej należy złożyć na adres Biura Zarządu: POZ POMORZANY Sp. z o.o., Al. Powstańców Wielkopolskich 33b, 70-111 Szczecin lub na adres e-mail: rejestracja@pozpomorzany.pl. Do odpowiedniego rozpatrzenia reklamacji powinny być podane wszystkie niezbędne informacje odnośnie reklamowanej TELEPORADY. POZ POMORZANY zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji i odpowiedzi w ciągu 7 dni od daty jej wpłynięcia.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Pacjent zobowiązany jest do nie używania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste Specjalisty POZ POMORZANY lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY Specjalista POZ POMORZANY stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu ma prawo przerwać POZ POMORZANY nie ponosi odpowiedzialności za zakres danych podawanych przez Pacjenta podczas TELEPORADY.
- Zmiana regulaminu następuje poprzez udostępnienie zmienionego tekstu na stronie www.euromedis.pl (w tym również do pobrania w formacie PDF). O zmianie regulaminu POZ POMORZANY informuje poprzez komunikat na stronie TELEPORADY.
- Zmieniony regulamin jest wiążący dla Pacjenta, z dniem jego wejścia. Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu będzie wynosić co najmniej 14 dni od daty powiadomienia o zmianie regulaminu dokonanego zgodnie z punktem 25. powyżej. Zmiana regulaminu nie będzie mieć wpływu na wykupienie TELEPORADY wykupione i opłacone przed taką zmianą. Będą one realizowane na zasadach dotychczasowych.
Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.08.2023 r.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Wypełniając formularz Zamówienia TELEPORADY i zaznaczając pole „Akceptuję” wyraża Pani/Pan zgodę na zbieranie i przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) przez POZ POMORZANY Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie przy ul. Powstańców Wielkopolskich 33b, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Szczecinie, KRS nr 0000985308, NIP 955-256-57-56, REGON 522727488 telefon 91 819 22 02, adres e-mail: info@pozpomorzany.pl w celu niezbędnym do wykonania postanowień Regulaminu i świadczonych na jego podstawie usług.
Pani/Pana dane przetwarzane są w celu:
- Sprzedaży usług bądź pakietów usług oferowanych na stronie TELEPORAD POZ POMORZANY na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne celem świadczenia usługi;
- Wystawienia dokumentu potwierdzającego dokonanie zapłaty za zamówienie, prowadzenia ksiąg rachunkowych, wypełnienia innych obowiązków podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z m.in. ustawą o rachunkowości przez okres konieczny do wypełnienia obowiązku prawnego;
- Przechowania Pani/Pana danych osobowych w celu prowadzenia ewentualnego postępowania reklamacyjnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw przez okres przewidziany przepisami prawa;
- Świadczenia marketingu bezpośredniego, świadczenia usługi Newsletter na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. jeżeli wyraziła Pani/Pan zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną. Może Pani/Pan w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania takich informacji (newsletter) poprzez przesłanie informacji na adres info@pozpomorzany.pl.
Pani/Pana dane osobowe podawane w trakcie składania Zamówienia mogą być przekazane dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych.
Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, i usunięcia swoich danych osobowych. Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, może ja Pani/Pan cofnąć w każdym momencie, jednak pozostanie to bez wpływu na czynności, których dokonano wcześniej. Jeżeli Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO,
ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu wykonania powyższych uprawnień należy skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych poprzez e-mail na adres iod@pozpomorzany.pl lub poprzez pocztę tradycyjną pisząc pod adres Spółki.
Pani /Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu i nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy oraz do organizacji międzynarodowych.