INTERNETOWE KONTO PACJENTA

Wysokie standardy obsługi medycznej to między innymi usprawnienie czynności i informacji związanych z leczeniem.

Aby to osiągnąć bardzo zachęcamy  naszych pacjentów do korzystania z serwisu Ministerstwa Zdrowia – Internetowego Konta Pacjenta. Dzięki niemu w szybki i bezpieczny sposób można sprawdzić informacje dotyczące swojego zdrowia.

INTERNETOWE KONTO PACJENTA umożliwia:

  • otrzymanie e-recepty SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail,
  • wykupienie leków z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji,
  • udostępnienie bliskiej osobie lub lekarzowi informacji o stanie zdrowia i historii przepisanych leków,
  • posiadanie dostępu do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia,
  • otrzymanie kolejnej e-recepty bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej, po ustaleniu z lekarzem).
Dowiedz się więcej na stronie Ministerstwa Zdrowia
internetowe konto pacjenta
internetowe konto pacjenta

Jak zacząć korzystać z IKP?

Internetowe Konto Pacjenta działa podobnie jak bankowość internetowa – jest bezpieczne i chronione przed niepowołanymi osobami, a uzyskanie do niego dostępu odbywa się za pomocą bezpiecznego mechanizmu dostępu, czyli profilu zaufanego.

Profil zaufany to  indywidualny podpis elektroniczny, za pomocą którego można załatwić online wiele spraw urzędowych, np. złożyć wniosek o 500+, becikowe, złożyć PIT, a także założyć firmę, wyrobić dowód osobisty czy sprawdzić swoje punkty karne. Dzięki profilowi zaufania można też  korzystać z Internetowego Konta Pacjenta (IKP).

Profil zaufany pacjent może założyć sobie online, przez własne internetowe konto w banku.

Jeśli pacjent nie korzysta z bankowości internetowej albo bank nie oferuje takiej usługi, można taki profil założyć osobiście w urzędzie np. oddziale NFZ, urzędzie gminy, urzędzie skarbowym lub innym, oznaczonym znakiem PZ. Przy tej operacji należy okazać dowód tożsamości.

Jeśli masz ZAUFANY PROFIL:

  • wejdź na www.pacjent.gov.pl
  • wybierz zaloguj się kontem ZIP
  • wpisz dane, którymi logowałeś się do ZIP i gotowe

Jeśli nie masz ZAUFANEGO PROFILU:

  • załóż PROFIL ZAUFANY
  • zaloguj się do IKP za pomocą PROFILU ZAUFANEGO
  • jeśli masz e-dowód, możesz zalogować się do IKP za pomocą e-dowodu
Jak założyć profil zaufany

Aby założyć Profil Zaufany niezbędne są:

  • dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub karta pobytu)
  • własna poczta elektroniczna (indywidualna, przypisana do jednej osoby) oraz
  • telefon komórkowy (jeden numer może być powiązany tylko z jednym kontem).

Zakładanie Profilu Zaufanego krok po kroku:

  • wejdź na stronę profilu zaufanego albo na stronę ePUAP
  • wybierz okno Zarejestruj się (prawy górny róg strony).
  • wypełnij formularz Wniosku (należy bardzo dokładnie sprawdzić wprowadzane dane).
  • kliknij Zarejestruj się – w ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
  • zapamiętaj podany identyfikator i hasło – żeby sprawdzić, zaloguj się na stronie profilu zaufanego.

Potwierdzanie Profilu Zaufanego:

  • idź do wybranego punktu potwierdzającego (np. do Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ) i potwierdź tam założenie Profilu Zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia Wniosku.
  • jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni — zaloguj się na stronie profilu zaufanego i ponownie złóż Wniosek.
Zobacz jak wygląda logowanie do Internetowego Konta Pacjenta
PROFIL ZAUFANY I INTERNETOWE KONTO PACJENTA – KROK PO KROKU
WRÓĆ DO POPRZEDNIEJ STRONY
Wczytywanie...